Otwieramy Pracownię Podejrzanych Praktyk Teatralnych i szukamy dramatopisarzy!


W grudniu 2014 rusza Pracownia Podejrzanych Praktyk Teatralnych. Jeśli trochę piszesz i chciałbyś pisać więcej i lepiej, prześlij nam zgłoszenie.
Pracownię prowadzić będą: Małgorzata Sikorska-Miszczuk i Artur Pałyga. 
Na teksty czekamy do 12 grudnia, prosimy przesyłać je na adres: literacki@powszechny.com 

W tytule maila należy wpisać imię i nazwisko (swoje) i dopisek „Pracownia Podejrzanych Praktyk Teatralnych”.

 

 

Kilka słów od prowadzących:

  

Świat rzuca wyzwania i nie ma co złorzeczyć.

Jest coraz więcej do zrobienia i nie można tak po prostu żyć albo wręcz przeciwnie. Najbardziej świat czeka na pisarzy. Gdzie oni są? Nie zgadnę. Wniosek – odszukać się i zgłosić. Kto chce uratować świat swoją twórczością? Albo nie chce uratować, ale chce zaistnieć wreszcie, dkn? Nike zdobyć albo Gdyńską? Takich trzeba, jednych i drugich.

Teatr Powszechny ogłasza nabór do Pracowni Podejrzanych Praktyk Teatralnych. Pracownia gwarantuje to, co Churchill obiecał: https://www.youtube.com/watch?v=gVg7rnRheK8

Jest bezpłatna, ekumeniczna. Jak ktoś nie będzie robił, co do niego należy, wyleci. Trzeba będzie szybko pisać i być gotowym, że to się szybko znajdzie na scenie. Może tylko raz i po ciemku, ale wszystko się może zdarzyć.

Aby aplikować, należy przesłać Próbki Twórczości. Próbki mogą być na taki temat:

  1. Monolog Hansa Castorpa do uśmiechającego się w trumnie Joachima Ziemssena
  2. Dlaczego od niej uciekłem? – znowu monolog
  3. Co się zdarzyło w Izbie przyjęć Szpitala Bielańskiego? – scena na wiele głosów
  4. Piosenka na Festiwal Piosenki Zaangażowanej
  5. Elifaz z Temanu mówi do Hioba, że dziwi się jego przekleństwom

Wszystkie próbki max. 2 strony, należy wybrać sobie kombinację dwóch tematów, np. ae, db, ce, ab, da, chyba jasne?

Ci, co napiszą o Castorpie, mają u mnie plus, pod warunkiem, że będą mieli coś do powiedzenia.

Pracownia będzie działać raz w miesiącu, w ramach dwudniowej sesji popołudniowej.  To co napiszemy od razu przeczytają aktorzy. Nie będziemy pisać do szuflady i męczyć się z jednym tematem bez końca, chyba że ktoś chce indywidualnie. Ja na pewno nie będę czytać kolejnych wersji czyjegoś dramatu przez rok.

Zapraszamy – Małgorzata Sikorska-Miszczuk (co pisała te słowa) i Artur Pałyga (który dopisuje się poniżej).

 

Nie będę nikogo uczył pisania. Nie interesują mnie metody typu: ułóż w pięciu punktach fabułę, wypisz 50 cech swojego bohatera i inne sposobiki i sztuczki tworzone na potrzeby kursów creative writing. Powtarzam wyraźnie, nie nauczycie się pisania ode mnie. Ani analizowanie cudzej twórczości, ani – a  dziś piszmy jak Brecht, a dziś jak Ajschylos - nie, nie. Nie znam ani jednego przypadku, w którym skutkowałoby to czymś interesującym. Generalnie więc jest to notka zniechęcająca.
Nie przychodźcie! Nie pojawiajcie się tu, adepci pisania! Wynocha! Sio! Nie zamierzam analizować waszej, adepci, twórczości, pochylać się nad nią i zatroskanym głosem, dobrym słowem prostować błędy i naprowadzać na właściwą drogę.

Myślę, że szukamy ludzi do teatralnej roboty. Do tego, że gadamy, nakręcamy się, rozkręcamy
i jedziemy z tekstami na zamówienie pisanymi, na raz dwa trzy, na już, na jutro na próbę.
Pisanie i sprawdzanie, jak działa. I nie żadne tam fiu bździu, ale na konkretny temat. Tu i teraz.

Artur Pałyga

 

 

Teatr Powszechny
im. Zygmunta Hübnera
ul. Jana Zamoyskiego 20
03-801 Warszawa
Bilety 22 818 25 16
22 818 48 19