autor plakatu: Aleksandra Buczkowska
Wariat i zakonnica
Stanisław Ignacy Witkiewicz
reżyseria
Igor Gorzkowski
premiera
8 marca 2013
czas trwania
1 Godz. 15 Min. (bez przerwy)
scena
scena duża

GALERIA ZDJĘĆ

VIDEO

  • fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński
  • fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński
  • fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński fot. Krzysztof Rudziński
OBSADA
ELŻBIETA KĘPIŃSKA
Siostra Barbara
ANNA MOSKAL
Siostra Anna
JACEK BELER
Mieczysław Walpurg
TOMASZ BŁASIAK
Pafnucy
BARTŁOMIEJ BOBROWSKI
BARTŁOMIEJ BOBROWSKI
(Teatr Narodowy)
dr Efraim Grun
KAZIMIERZ KACZOR
dr Jan Burdygiel
FRANCISZEK PIECZKA
prof. Ernest Walldorff

TWÓRCY
komedianci:
Hanna Zbyryt-Giewont
Aleksandra Gorzelak
Karolina Michalik
Agata Sasinowska
Magdalena Schabowska
Marta Wardyńska
Kamil Dominiak
Paweł Izdebski
Paweł Sowa
 
reżyseria - Igor Gorzkowski
scenografia - Honza Polivka
kostiumy - Magda Dąbrowska
muzyka - Piotr Tabakiernik
dramaturgia ruchu - Iwona Pasińska
asystent reżysera - Katarzyna Krapacz
inspicjent - Ewa Kancler-Żeleńska
sufler - Barbara Sadowska
 
muzycy:
tuba - Krzysztof Białek
akordeon - Maciej Frąckiewicz
OPIS
 
Witkacy we współczesnym i lekkim ujęciu. Bohaterowie wrzuceni w groteskową rzeczywistość szpitala dla obłąkanych walczą o swoją indywidualność w tym wywróconym do góry nogami świecie. Lekarze są tu bardziej szaleni od pacjentów, jawa miesza się ze snem a  erotyka z religią. Po śmierci następuje odrodzenie i nowe życie.

Gra czołówka aktorska Teatru: Franciszek Pieczka, Kazimierz Kaczor, Elżbieta Kępińska.
RECENZJE
  • Choć freudyzm został już obalony przez krytykę feministyczną, można się jeszcze z niego zdrowo pośmiać. W dobrym i prostym stylu. Bo Igor Gorzkowski to reżyser raczej oszczędny. Nie nadwyręża formy, nie szafuje treścią. I nawet jeśli w sztuce pojawia się konflikt artysty ze światem, fanatyczny psychoanalityk i systemowa dyktatura, to okazuje się, że da się z tego zrobić spektakl bez ciężkiej fascynacji ciemną stroną ludzkiej psychiki. Anna Moskal umiejętnie prowadzi swoją postać przez labirynt jej wewnętrznych przemian. Od tłumiącej emocje zakonnicy przez temperamentną kochankę, aż po kobietę obłąkaną, chodzącą wzdłuż ściany z zagadkowym uśmiechem na twarzy.   Ewa Jezierska, szuflada.net, 17.03.2013
PATRONI MEDIALNI
http://wyborcza.pl/0,0.htmlhttp://cjg.gazeta.pl/CJG_Warszawa/0,0.htmlhttp://www.ams.com.pl/http://metromsn.gazeta.pl/metromsn/0,0.htmlhttp://warszawa.gazeta.pl/warszawa/0,0.htmlhttp://www.tokfm.pl/Tokfm/0,0.html
PARTNER
http://www.slony.pl/
Teatr Powszechny
im. Zygmunta Hübnera
ul. Jana Zamoyskiego 20
03-801 Warszawa
Bilety 22 818 25 16
22 818 48 19