FACEBOOKINSTAGRAMTWITTERYOUTUBESZUKAJ
Teatr Powszechny
Teatr, który się wtrąca
Zygmunt Hübner
autor plakatu: Grzegorz Laszuk
Romeo i Julia
William Shakespeare
reżyseria
Grażyna Kania
przekład: Stanisław Barańczak
adaptacja: Grażyna Kania
premiera
31 maja 2013
czas trwania
2 Godz. 15 Min. (bez przerwy)
scena
scena duża

GALERIA ZDJĘĆ

VIDEO

  • fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel
  • fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel
  • fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel fot. Magda Hueckel
OBSADA

TWÓRCY

reżyseria - Grażyna Kania

scenografia - Stephan Testi

kostiumy - Martyna Kander

muzyka - Jan Duszyński

światło - Michał Głaszczka

konsultacja układów walki - Tomasz Grochoczyński

asystent reżysera - Tomasz Walesiak

asystent scenografa - Małgorzata Motylewska

inspicjent - Marek Gorzkowski

sufler - Barbara Sadowska

OPIS



BLOG - ROMEO I JULIA


 

Czy dziś można umrzeć z miłości? Czy miłość jeszcze istnieje w skomercjalizowanym, pełnym konsumpcji świecie?  
We współczesnej inscenizacji Grażyny Kani bohaterowie to młodzi ludzie uwikłani w dzisiejsze problemy. Czy w ich życiu istnieje miejsce na prawdziwą miłość, czy też stała się ona tylko kolejnym komercyjnym dobrem? Losy kochanków z Werony stają się opowieścią o dzisiejszych ludziach, ich samotności, neurozach i rozpaczliwym poszukiwaniu szczęścia.
 
Romeo i Julia to najbardziej znana tragedia miłosna świata i jedna z najczęściej wystawianych sztuk Szekspira. Zderzenie klasycznego tekstu z nowoczesną inscenizacją pokazuje jej niezwykłą uniwersalność; każe nam zadawać pytania o reguły rządzące naszymi uczuciami i codziennym życiem.


 
RECENZJE
  • Zmienny rytm Romea i Julii zaznaczony dźwiękami przechodzącymi od pojedynczych stuknięć po kakofoniczne wybuchy, transowe kołowania i pogrążającą w letargu melodię sprawia, że spektakl nie ma słabszych momentów.
    Kania misternie i wielowątkowo splata materię przedstawienia z aluzji i niedopowiedzeń. Ze zderzenia słów aktorów z ich gestami i ruchami wydobywa nieoczywiste znaczenia. Dowartościowuje ciało jako przekaźnik skrajnych emocji. W tragicznej historii akcentuje elementy komediowe, wydobywając w ten sposób bogactwo i wielowymiarowość świata.

     

    Magdalena Hasiuk, Teatr, 09.2013

  • Reżyserka z pomysłem wykorzystuje uniwersalność słynnego dramatu o konsekwencjach starcia szalonej, młodzieńczej miłości z destrukcyjną nienawiścią. Pozostając wierna Szekspirowskiemu przesłaniu, próbuje odczytać klasykę przez pryzmat dzisiejszych czasów. Zaskakuje smakowitymi aluzjami ukrytymi w barwnych dialogach czy drobnych szczegółach rozwiązań formalnych.


    Piotr Guszkowski, Metro, 5.06.2013

  • Kania bardzo umiejętnie wplata w przestrzeń spektaklu elementy komiczne (…) Te zabawne „interludia”, zręcznie inkrustujące przedstawienie i rozładowujące napięcie, są szczególnie lekkie i dynamiczne w interpretacjach Elizy Borowskiej (Marta) i Jacka Braciaka (Laurenty). Różnorodność, będąca atutem spektaklu, bo zamknięta w bardzo czytelnej i przemyślanej wizji reżysera, odnosi się również do wielobarwnego zróżnicowania postaci. Nawet najmniejsza rola w Powszechnym, mająca swoje miejsce w pajęczynie psychologiczno-moralnych zawikłań, silnie uzasadnia i motywuje swą sceniczną obecność.


    Wiesław Kowalski, Teatr dla Was, 3.06.2013

  • Uwspółcześniona inscenizacja, w reżyserii Grażyny Kani, trafia na deski Teatru Powszechnego, potęgując przekonanie o geniuszu autora, ale i dając dowód niezwykłego wprost zrozumienia przesłania oryginału przez twórców najnowszej wersji Romea i Julii. Tak wiarygodnej, świeżej, wręcz pulsującej prawdziwym tętnem i naturalnej w odbiorze realizacji klasyki już dawno we współczesnym teatrze polskim nie było.

    Spektakl Kani żywi się bowiem „detalem” - jest w nim tyle smaczków, drobnych gestów, nienachalnych aluzji i wysublimowanych pomysłów, które składają się w konsekwencji na imponująco spójną całość, na przemyślaną w najmniejszym szczególe i konsekwentnie zrealizowaną wizję reżyserską. Z pewnością okupiona ogromnym wysiłkiem praca nad budowaniem ról tytułowych bohaterów, nie przesłania ani przez chwilę rangi gry zespołowej, co przy tak znakomicie dobranej obsadzie daje rewelacyjne efekty.


    Marek Kubiak, Teatr dla Was, 3.06.2013

SPONSOR PREMIERY
http://www.pzu.pl/
PATRONI MEDIALNI
http://www.radiopin.pl/http://wyborcza.pl/0,0.htmlhttp://cjg.gazeta.pl/CJG_Warszawa/0,0.htmlhttp://www.ams.com.pl/http://metromsn.gazeta.pl/metromsn/0,0.htmlhttp://warszawa.gazeta.pl/warszawa/0,0.html
PARTNERZY
http://www.matras.pl/http://www.ebilet.pl/http://truest.pl/http://youngers.pl/http://www.farbus.pl/http://www.enaf.pl/http://www.pocztakwiatowa.pl/?gclid=CJ-s5v6-47cCFYhQ3godeBUAMg
Teatr Powszechny
im. Zygmunta Hübnera
ul. Jana Zamoyskiego 20
03-801 Warszawa
Bilety 22 818 25 16
22 818 48 19
PATRONI MEDIALNI
http://www.polskieradio.pl/8,Dwojka
http://warszawa.tvp.pl/
http://wyborcza.pl/0,0.html
http://cojestgrane24.wyborcza.pl/cjg24/0,0.html
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/0,34861.html
http://metrocafe.pl/metrocafe/0,0.html

PARTNERZY
http://www.swps.pl/
http://www.matras.pl/?gclid=CMmR7Ii-2bkCFQFf3godH3UA_g
http://www.imm.com.pl/
http://freshmail.pl/