Spektakl z Backa Teater w Göteborgu (Szwecja).
Które potrzeby są uniwersalne, a które względne?
Rok temu reżyser Mattias Andersson otrzymał od Adela Darwisha scenariusz. Tekst był bezpośredni, poetycki i zdumiewający. Opisywał chaotyczną teraźniejszość, naznaczoną wojną, barierami i podziałami między ludźmi. Z tego utworu Andersson stworzył performans muzyczno-choreograficzny, opisujący postawy, uczucia i konflikty współczesnego człowieka.
Adel Darwish jest aktorem, który trzy lata temu przyjechał do Szwecji z syryjskiego Aleppo ogarniętego wojną. Napisany przez niego tekst przechodzi od rzeczywistości do fantazji w trzech różnych wymiarach czasowych. Co jest już historią, a co tylko prognozą? Kto jeszcze żyje, a kto odszedł w zapomnienie? Czy teraźniejszość i przeszłość zawsze są obecne w przyszłości?
W performansie oprócz samego Adela Darwisha, oglądamy troje aktorów z Backa Teater, dwoje zawodowych tancerzy oraz pięcioro młodych ludzi, którzy od niedawna mieszkają w Göteborgu. Choreografię opracowano we współpracy z grupą Twisted Feet. Spektakl dla widzów od 14. roku życia. Koprodukcja Backa Teater i zespołu tańca ulicznego Twisted Feet.
3 listopada, godz. 19.00 – pokaz gościnny w Nowym Teatrze w Warszawie (ul. Madalińskiego 10/16), na zaproszenie Teatru Powszechnego w Warszawie, w ramach projektu „Atlas of Transitions. New geographies for a cross-cultural Europe”.
Spektakl grany w języku szwedzkim z polskimi napisami.
***
Spektakl zrealizowany jest w ramach międzynarodowego projektu Atlas of Transitions. New geographies for a cross-cultural Europe.
Projekt współfinansowany ze środków programu Kreatywna Europa Unii Europejskiej.