Casablanca
Michał Siegoczyński
reżyseria
Michał Siegoczyński
premiera
6 maja 2011
czas trwania
2 Godz. 30 Min. (1 przerwa)
scena
scena duża

GALERIA ZDJĘĆ

  • fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz
  • fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz fot. Stefan Okołowicz
OBSADA
KARINA SEWERYN
Ilsa III
KRZYSZTOF FRANIECZEK
(gościnnie)
Rick
PIOTR LIGIENZA
Major Strasser

TWÓRCY
reżyseria - Michał Siegoczyński
scenografia - Karolina Sulich
światło - Jacqueline Sobiszewski
ruch sceniczny - Aleksandra Lemm
inspicjent - Józef Marek Gorzkowski
OPIS
Spektakl inspirowany słynnym filmem Michaela Curtiza. Któż nie widział Casablanki albo nie poznał choćby jej legendy? Jeden z najsłynniejszych filmów w historii kina od prawie siedemdziesięciu lat zachwyca i wzrusza. Spektakl Michała Siegoczyńskiego to szalona wariacja na jego temat, to dekonstrukcja mitu Casablanki, a jednocześnie podróż w najmroczniejsze rejony ludzkich emocji i namiętności. Spektakl staje się pretekstem do mówienia o funkcjonowaniu popkultury, międzyludzkich relacjach, feminizmie ale także - o wojnie i naszej pamięci. Aktorzy bawią się sentymentalną fabułą, podważają oklepane frazy, sprawdzając, co kryje się pod znanymi nam wszystkim dialogami. Próbują przedstawić alternatywne wersje głównych wątków. Dokąd zaprowadzi nas ta podróż?
RECENZJE
  • Ta autorska wariacja na temat kultowej produkcji z amerykańskiej „fabryki snów” często podsuwa trop do innych filmów, bawi, obnażając stereotypy, ale też wprawia w powagę przywołując traumę wojenną. Potrafi zaskoczyć pomysłowością i świetną muzyką graną na żywo. Premiera z Teatru Powszechnego (...) także pełna jest rozmaitych odniesień. W zabawny sposób koresponduje nie tylko ze swoim filmowym pierwowzorem, ale nawiązuje także do innych produkcji światowej kinematografii, symboli popkultury (nawet tytuł spektaklu na plakacie teatralnym stylizowany jest na grafikę coca-coli), muzyki czy tematyki wojennej. Jest przerysowanym pastiszem, niebanalną satyrą i autorską improwizacją na temat sztampowej, ale uwielbianej przez wszystkich hollywoodzkiej perełki, ciekawszą i zdecydowanie głębszą refleksją o naszej historii. Wpisuje się także w nurt teatru inspirowanego kinem, który coraz częściej triumfuje na polskich scenach. Anastazja Popławska, Nowa Siła Krytyczna, 12.05.2011
Teatr Powszechny
im. Zygmunta Hübnera
ul. Jana Zamoyskiego 20
03-801 Warszawa
Bilety 22 818 25 16
22 818 48 19