Wszystkich widzów spektaklu „Diabły" 25.01.2020 r. w Teatrze Powszechnym (oraz tych, którzy zechcieli śledzić spotkanie on-line) zaprosiliśmy na pospektaklową rozmowę o relacji Kobieta – Kościół w Polsce.
➤ kiedy: 25 stycznia 2020 r. (sobota), godz. 20.40 (zaraz po spektaklu „Diabły”)
➤ gdzie: Scena Duża Teatru Powszechnego w Warszawie (ul. Zamoyskiego 20)
➤ wstęp: wyłącznie dla widzów spektaklu „Diabły” 25.01.2020
➤ w spotkaniu wezmą udział: Marta Abramowicz, Agnieszka Błońska, Agnieszka Graff i Joanna Wichowska
➤ prowadzenie: Katarzyna Szulc-Strychowska
➤ nagranie debaty: www.facebook/com/krytykapolityczna
Marta Abramowicz – dziennikarka, badaczka, psycholożka. Reportażu uczyła się pod okiem Hanny Krall. Napisała wiele tekstów lekkich, gazetowych i sporo poważniejszych, naukowych, w tym kilka książek, m.in.: „Zakonnice odchodzą po cichu” oraz „Dzieci księży. Nasza wspólna tajemnica”. Za książkę „Zakonnice odchodzą po cichu” była nominowana do nagrody Okulary Równości 2017. Prowadzi badania społeczne, najczęściej o ludziach, którym trudniej się odnaleźć w rzeczywistości. Jedna z dwunastu Superbohaterek „Wysokich Obcasów” 2019.
Agnieszka Błońska – reżyserka. Mieszka i pracuje w Polsce i Wielkiej Brytanii. Jej ostatnie spektakle to m.in.: „Diabły” (Teatr Powszechny w Warszawie), „Seamas Carey Meets His 4 Year Old Self, With a Choir” we współpracy z Seamasem Carey’em i Victorią Abbott (Newlyn Art Gallery, UK); „Mefisto” (Teatr Powszechny w Warszawie), „My Grandad Was Digging, My Dad Was Digging, and I Will Not” (Gogolfest w Kijowie, Ukraina). „Diabły” w jej reżyserii zostały niedawno nominowane do nagrody WDECHY 2020 w kategorii „wydarzenie roku” za – jak brzmi uzasadnienie – „Mocny głos kobiet w teatrze. Za dowcipne przedstawienie z pogranicza politycznego manifestu, brawurowego feministycznego kabaretu i ostrego aktywistycznego performance’u”.
Agnieszka Graff – profesorka w Ośrodku Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego, członkini Rady Kongresu Kobiet Polskich, współzałożycielka Porozumienia Kobiet 8 Marca, felietonistka „Wysokich Obcasów”. W OSA od lat prowadzi zajęcia o literaturze i kulturze amerykańskiej. Autorka esejów i książek o prawach kobiet i płci w polskim dyskursie publicznym: „Świat bez kobiet” (W.A.B., 2001), „Rykoszetem” (W.A.B., 2008), „Magma” (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2011) i „Matka Feministka” (KP, 2014) oraz licznych artykułów naukowych i publicystycznych poświęconych myśli feministycznej, płci w kulturze popularnej i ruchowi kobiecemu w Stanach Zjednoczonych i Polsce.
Joanna Wichowska – dramaturżka, kuratorka i krytyczka teatralna. Współpracowniczka „Dwutygodnika” i gazety teatralnej „Didaskalia”. Jako dramaturżka pracowała m.in. z Oliverem Frljiciem, Wojtkiem Klemmem, Agnieszką Błońską, Rozą Sarkisian, m.in. w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie, Teatrze Powszechnym w Warszawie i Pierwszym Teatrze we Lwowie. Kuratorka międzynarodowych projektów performatywnych realizowanych m.in. w Ukrainie i we współpracy z ukraińskimi twórcami i twórczyniami.
Katarzyna Szulc-Strychowska – antropolożka i teatrolożka.
Więcej informacji o spektaklu „Diabły”: www.powszechny.com/spektakle/diably
Organizacja debaty: Teatr Powszechny w Warszawie i „Krytyka Polityczna”.